Articol preluat de pe platforma wearehr.ro
Strategia care te ajută să-i ai aproape
Una dintre provocările pe care le-am primit de la colegii din HR a fost să desenez piramida lui Maslow pentru angajați. Deși am fost tentată ca la bază să conturez acele nevoi primare de care știm cu toți: salariul, un scaun comod sau un birou luminos, am simțit că e timpul să vin cu ceva nou. Pentru că nevoile oamenilor se schimbă. Unele sunt atât de firești și au dominat atâta timp piramida încât parcă nici nu mai e cazul să le amintim. Evident că rămân pe scenă, dar acum avem nevoie de un actor din sfera motivației personale. Mai cuprinzător și mai îndrăzneț: un plan de carieră. Și nu întâmplător.

Întrebați care au fost principalele motive pentru care au plecat de la ultimul job, 52% dintre români au răspuns că nu erau fericiți și motivați. 35,8% nu se simțeau apreciați și doar 31,3% erau nemulțumiți de salariu, arată un studiu eJobs desfășurat în 2018.
sursa foto: cutehr.io
Motivația financiară joacă un rol important pentru angajați, dar nu îi face fericiți: „Banii nu mai sunt diferențiatorul principal. Vedem adesea, mai ales în Europa și în SUA, că zona de beneficii și salarii este mai mult un element de la sine înțeles. Da, mă aștept să fiu plătit decent sau la nivelul industriei în care activez, așa că nu voi vorbi despre asta pentru că este ceva ce mi se cuvine”, spune Karl-Johan Hasselström, Global COO la Universum, cea mai mare companie de employer branding.

Angajatorii ar trebui să se uite atât la abordările tactice, dar mai ales la abordările strategice. Pentru că un angajat poate fi mai degrabă loializat cu o cultură organizațională foarte sănătoasă, cu posibilitatea de a se dezvolta și cu un plan de cariera desenat pe câțiva ani. Astfel încât să-și spună: „Uite, am intrat aici și știu ce am de făcut. Aduc o valoare și pot să cresc”. Elena Călin, CEO Up Your Service
Și cum îi motivăm?
Cu siguranță că pentru mult timp de acum încolo „candidații și angajații își doresc să vadă la angajatori o abordare foarte umană și personală”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs. Să arăți angajatului că îți pasă de el, de nevoile, de ambițiile și aspirațiile lui, că prezența lui în companie are sens și contează este un prim pas. Poate lua forma unui plan de carieră.

Planul de carieră a fost și în topul răspunsurilor a 66% dintre managerii intervievați de HPDI, unul dintre liderii pieței de training, team building și consultanță de resurse umane. Managerii consideră că existența unui plan de carieră bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajații să rămână în companie. În breaslă, ne mândrim deja cu colegi care au evoluat. Îți povestim imediat în articol ce înseamnă pentru ei planul de cariera și cum arată.
Ce este un plan de carieră
L-ai putea asemăna cu un itinerariu al candidatului în companie. Și chiar cu poveștile din copilărie. Este clar că și eroii din basme au evoluat din momentul în care au plecat de la împărăția lor. Au trecut prin probe, prin schimbări care i-au dus acolo unde-și doreau. Sau l-ai putea asocia cu ceva mai contemporan, prima zi la sala de fitness. Ți se face un profil, ți  se iau măsurile, apoi discuți deschis despre un plan de viitor, despre ce-ți dorești. Antrenorul și nutriționistrul îți conturează un plan de exerciții și dietă de care este important să te ții.

Cam aceeași abordare am putea să o avem și noi față de oamenii noștri. Să le oferim ocazia să crească, să le desenăm un plan de carieră care să țină cont de obiectivele lor, dar și de obiectivele companiei. Și mai ales să ne ținem de acest plan de carieră. 

Un plan de carieră le permite să-și îmbunătățească abilitățile și cunoștințele, să fie mai buni în ceea ce fac. Astfel pot deveni specialiști în domeniul lor, pot avansa sau pot merge în alte departamente. Itinerariul acesta vine la pachet cu motivație, crește moralul, iar oamenii sunt mult mai determinați să ia în mod natural decizii.
Categorii: HRNoutăți